Sazas

Als Sazas er niet was

Van tevreden klanten naar meer klanten

Sazas is verzuimspecialist voor het mkb. De verzekeraar biedt verzuimdiensten, begeleidt verzuimtrajecten en pakt verzuim preventief aan. Met een cijfer van 8,2 scoort Sazas hoog als het gaat om klanttevredenheid. Klanten waarderen de persoonlijke dienstverlening en hoe zij geholpen worden om hun personeel zo vitaal mogelijk te houden. En dat zouden veel meer ondernemers moeten weten. De campagne was daarom gericht op meer naamsbekendheid.

Creatieve strategie

Niet alleen onbekendheid met de naam houdt mkb‘ers tegen om meer te willen weten over Sazas. Ook stilstaan bij verzuim doen ze liever niet. In de campagne was het daarom belangrijk dat we urgentie creëerden. Een techniek die we daarbij gebruikten was loss aversion: we doen vaak meer om verlies te voorkomen, dan om iets te winnen. En wat wil een ondernemer voorkomen? Een werknemer die door ziekte niet kan werken en de daardoor oplopende kosten.

Campagne: Als Sazas er niet was…

Het thema werd: ‘Als Sazas er niet was…’. In de campagne lieten we actuele voorbeelden zien van werknemers die zónder Sazas veel langer in de lappenmand hadden gezeten. Zo koppelden we urgentie ‒ zieke werknemers ‒ aan autoriteit: met een verzuimspecialist als Sazas zijn ze snel weer aan het werk. De toon was persoonlijk en de voorbeelden relevant, omdat klanten van Sazas juist die persoonlijke aanpak zo waarderen.

Het resultaat

De campagne zorgde aantoonbaar voor een hogere naamsbekendheid, waardoor het mkb Sazas beter weet te vinden.

logo

Wat:
Tv, radio, online en outdoor voor meer bekendheid

Belangrijkste barrière:
De doelgroep kent Sazas onvoldoende en mkb’ers willen zich niet bezighouden met verzuim

Oplossing:
Focus op urgentie en ontzorgen

Resultaat:
Aantoonbaar meer naamsbekendheid en offerteaanvragen