CooperVision Specialty EyeCare

De bijziendheidsepidemie bestrijden

Met de campagne Kijk Verder startten we in 2018 om het grootste gevaar voor kinderogen aan te pakken: veraf slecht zien door meer schermtijd en minder buitenspeeltijd. De missie voor begin 2020 was zo veel mogelijk ouders en kinderen te informeren over dit probleem en kinderen tijdens de Kijk Verder OogCheckWeken een oogcheck te laten doen. Daarom speelden ook kinderen nu een actieve rol in de campagne. Met meer dan 1.5 miljoen views op TikTok en meer dan 1000 user-generated videos (aangejaagd door TikTok-influencers) werd de boodschap gehoord, gezien en gedeeld door kleine én grotere kids.

Daarnaast werden ouders via radio aangesproken door het vertrouwde gezicht van deze campagne, voerden we een location-based online campagne, was er naast Jinek en EditieNL uitgebreide PR-aandacht en kregen optiekzaken de beschikking over opvallend in- en near-storemateriaal. Dat smaakt naar meer, zo vinden de opticiens: in een evaluatie van deze campagne bleek een overweldigende meerderheid weer mee te willen doen met de volgende OogCheckWeken in het najaar van 2020.

Klant

CooperVision Specialty EyeCare

Diensten

360°-campagne