Hartstichting

Tussentijdse extra donaties ophalen

Vaste donateurs van de Hartstichting krijgen meerdere keren per jaar het verzoek of ze een extra donatie willen doen. En drie keer per jaar betreft dat een verzoek waarbij onderzoek naar betere en snellere opsporing en behandeling van een specifieke hartziekte centraal staat. Steeds opnieuw zoeken we naar de juiste metafoor om ervoor te zorgen dat de doelgroep zich zo goed mogelijk kan voorstellen hoe het is om zo’n ziekte te hebben. Dan doneer je haast vanzelf een extra bedrag!

Persoonlijke voorkeuren
Ook binnen de donateurs van de Hartstichting bevinden zich verschillende doelgroepen. Met elk haar eigen voorkeuren. De een heeft meer interesse in feiten en het verhaal van een expert, de ander is meer gericht op emotie en wil graag de kant van de patiënt horen. Hier spelen we met de inhoud slim op in.
Anchoring
Mensen willen vaak graag doneren, maar weten niet goed hoeveel. Daarom helpen wij ze in de goede richting door te laten zien welk bedrag mensen gemiddeld doneren.

Klant

Hartstichting

Diensten

Direct-mail