CooperVision is de absolute marktleider in zachte contactlenzen binnen Europa. Een op de twee contactlensdragers draagt een lens van CooperVision. De vraag naar maandlenzen daalt en die naar daglenzen stijgt . Daglenzen zijn immers gemakkelijker in het dagelijks gebruik. En hygiënischer, want je draagt elke dag een ‘verse’ lens. Toch denken dragers dat daglenzen niet van goede kwaliteit zijn; je kunt ze immers ook bij de drogist kopen. En de opticien denkt daardoor dat hij zich onvoldoende kan onderscheiden met daglenzen.
Daarom introduceert CooperVision S1ngles. Een paraplumerk voor een drietal soorten daglenzen, die alle kwalitatief het beste in de markt bieden. En wij mochten het merkconcept en de bijbehorende introductiecampagne ontwikkelen. S1ngles-daglenzen. Voel je vrij!
Hiermee spreken we alle lensdragers aan: starters, switchers vanuit andere merken én brildragers die tevens lenzen ‘voor ernaast’ handig vinden. En kan de opticien zich onderscheiden als een specialist in vrijheid.
Als de vraag naar een product verschuift, moet het aanbod daar in meegaan. Mensen blijven echter graag in hun status quo: opticiens dus ook. Door inzicht te geven in de kosten en baten van het al dan niet veranderen van het aanbod inspireren wij opticiens om mee te gaan met de trend.
Meer lezen over de invloed van kosten en baten? Bekijk ons whitepaper over prospect theory hier.
Klant
Diensten