Air Miles

Beperkt houdbaar wordt herkenbaar

Genieten van Air Miles doe je door ze in te wisselen, maar dat gebeurde te weinig. Daarom heeft Loyalty Management Netherlands in 2013 aangekondigd dat Air Miles een beperkte geldigheid krijgen van vijf jaar. In november 2018 dreigden zo’n 5,2 miljard Air Miles te vervallen. Om het inwisselen van minstens 3,6 miljard Air Miles te stimuleren zijn we in 2017 gestart met een intensieve campagne.

Klant

Air Miles

Diensten

360°-campagne

De vervaldatum staat centraal en communiceren we in de vorm van de eenieder bekende houdbaarheidssticker. Een herkenbaar visual device dat helpt herinneren aan de naderende vervaldatum.

De campagne is vooraf zeer gedetailleerd voorbereid. Het verhaal verkondigen we zo persoonlijk mogelijk, via diverse kanalen. Van miljoenen e-mails, 420.000 gepersonaliseerde brieven en locatiegerichte Facebookadvertenties tot een intensieve PR-campagne. De publicitaire druk is vooral in de maanden september en oktober opgevoerd. Waarbij we bewust diverse nieuwsmedia opzochten.