MENU

Wat is úw Unique Shifting Point?

over_ons

“Om mensen in beweging te brengen, moet je weten wat ze tegenhoudt!”

L’eau is een reclamebureau voor gedragsbeïnvloeding. Vroeger zou je dat activatie of direct marketing noemen, maar dat vinden wij te vaag. Wij zijn er bij l’eau – zeg maar – vrij goed in om mensen in beweging te brengen.

Gedrag kan van alles zijn: een product of een dienst laten bestellen, een offerte aanvragen, naar een webshop of een fysieke winkel gaan, een testaccount aanmaken, een rekening openen, een (vernieuwd) contract afsluiten, ergens lid van worden, meer diensten afnemen als klantof lid, of als ex-klant opnieuw klant worden. Maar soms ook heel bewust mensen niets laten doen. Niets doen is namelijk ook een vorm van gedrag. Bijvoorbeeld: het niet overstappen naar een andere energieleverancier, verzekeraar of belangenbehartiger.

Gedragsbeïnvloeding, dat is waar wij binnen ons vak van harte in geloven.

Onze gedachten en theorieën rondom gedragsbeïnvloeding zijn verwerkt in onze Barrière Methodiek®. Deze methodiek is ontwikkeld in nauwe samenwerking met de Radboud Universiteit en TNS NIPO. De methodiek is gebaseerd op het principe dat mensen pas in beweging komen als je alle bedenkingen en praktische bezwaren wegneemt. Verleiden alleen is niet genoeg. Ons credo luidt dan ook: om mensen in beweging te brengen, moet je weten wat ze tegenhoudt.

Wij kijken dus niet primair naar de drivers achter een boodschap of propositie die mensen moeten aanzetten tot gedrag. Maar juist precies naar het tegenovergestelde: naar datgene wat hindert (de barrières!) om het gewenste gedrag te vertonen. Indien we weten waarom mensen niet reageren, dan weten we precies aan welke knoppen we moeten draaien om ze wél in beweging te krijgen. Van Unique Selling Point naar Unique Shifting Point.

Deze aanpak leidt tot opvallende en altijd relevante creativiteit. Soms is dat een complete crossmediale campagne. En soms alleen een aanpassing in een bestaande campagne.

Welke creatieve oplossing ook, ontwikkeld via de Barrière Methodiek leidt dit altijd tot effectievere marketing communicatie!

Meer weten? Bel ons en vraag het ‘paper’ over onze Barrière Methodiek aan!

Comments are closed.